Minä olen aatos, sinun rikkaus.

Minä mietin ja mielistelen,

puukotan selkään, sadattelen.

Kerron sinulle mitä mieltä olet,

olenhan sinun totuus.

 

Kirjoitan sanat suuhusi,

painan syyllisyyden otsaasi.

Annan kielesi soljua ja puhua,

mutta pidän sen kurissa.

Ovathan sanasi minun kirjastani.

 

Tiedän salaisuutesi, olenhan aatoksesi.

Olen penkonut kaappisi, tutkinut taskusi.

Olet minun sanomalehteni ja uutiseni.

Valheellinen totuuden torvi.

Minun palkkani.

 

Näytän sinut maailmalle, nostan jalustalle.

Voin poistaa pohjan elämältäsi

yhdellä pienellä aatoksella.

Olet minun vallan välineeni,

täyte totuuden päällä.

 

Minä syön laskuusi, istun sohvallasi.

Rakastan vaimoasi ja pientä tytärtäsi.

Pienellä aatoksella voin tuhota,

hajottaa onnesi.

Minä kirjoitan tuskastasi.

 

Vapaa ajatus, niin sehän olen minä,

sinun oma tahtosi, pikku aatoksesi.

Sinä olet murunen elämässäni.

Minä olen sinun koko elämäsi.

Mutta kuka minut omistaa?

Copyright j.p. jaahas